Employer branding. Campaigns. Career sites.

Talmark identiteit 2021.

Onze nieuwe identiteit, concept, stijl en website toegelicht

01Why

Onze 'why'.

We geloven dat als we het onderscheidende vermogen van organisaties laten zien in het best mogelijke licht zij aantrekkelijker, zichtbaarder en vindbaarder worden voor kwalitatief talent zodat organisatie en talent elkaar kunnen versterken in hun groei.
02Roots, missie, visie
Onze 'roots'
Van algemeen digitaal marketing bureau naar topbureau in de arbeidsmarktcommunicatie. Strategie, merk, design én technologie.
Onze missie
Wij willen de nummer #1 zijn in top kwaliteit in employer branding en arbeidsmarktcommunicatie, niet in grootte.
Onze visie
Talent is koning. Dit komt tot uiting in alles wat we doen en maken.
03Propositie

Empower to attract.

De propositie piramide

Om tot een merk te komen gebruiken wij onze propositie piramide bestaande uit kwalificerende kenmerken, onderscheidende kenmerken, de merkwaarden en de kernpropositie. Vanuit de onderzoeksfase vullen we de verschillende lagen in zodat er een kader gevormd wordt voor het creatieve idee. Binnen dit kader brainstormen we over wat nou écht centraal staat. Voor ons is dat onze klanten aantrekkelijk maken voor talent op basis van hun échte en oprechte verhaal. Daaruit kwam onze propositie Empower to attract. 
04Brandstory

Het Talmark merkverhaal.

Wij zijn Talmark. Het creatieve communicatiebureau in de arbeidsmarkt. Wij gebruiken het onderscheidende vermogen van organisaties om hen vindbaarder, zichtbaarder en aantrekkelijker te maken voor talent. Dit doen we met authentieke merkverhalen, zinderende communicatie en gebruiksvriendelijke techniek. Wij creëren vacaturesites, merken en campagnes om de verbinding te maken tussen organisaties en het talent van vandaag en morgen.
05

Authentiek.

We vinden dat elke organisatie de potentie heeft om aantrekkelijk te zijn voor talent. We geloven in authentieke verhalen die herkenbaar zijn en een transparant beeld geven wat talent kan verwachten. Het gaat niet om iets proberen te zijn, maar juist te zijn wie je als organisatie bent in het best mogelijke licht. Dit ambiëren we in elke dienst en elk product dat wij leveren. Als je originaliteit nastreeft ben je niet authentiek, als je authenticiteit nastreeft komt originaliteit vanzelf. En daarmee ook het best passende talent.

Creatieve geesten denken anders.

We zijn een kleine groep creatievelingen. En zoeken oplossingen altijd in de simpliciteit. We zijn creatief in communicatie én in techniek. Dit zie je terug in de merken en designs die we creëren en in de technologie die we maken. De perfecte beleving bestaat niet, maar onze merkspecialisten, marketeers, developers, designers en project managers zorgen ervoor dat wat we opleveren zo dicht mogelijk in de buurt komt.
06

Premium boetiek.

We zijn een boetiek en streven altijd hoge kwaliteit na. In onze service, in onze diensten en in onze producten. We zijn de challenger die het net even anders doet. Lopende band werk kennen wij niet. Als klant vind je bij Talmark een partner die niet bang is om zijn mening en advies gevraagd en ongevraagd te geven. Het streven naar het hoogst haalbare staat bij ons namelijk centraal. Dat mag je van ons verwachten als specialist in de arbeidsmarkt. We denken graag mee en zijn altijd op zoek naar de behoefte achter de vraag.

Talent first.

Bij elk van onze diensten zetten we talent op de eerste plek. Alleen zo kunnen we de beste candidate experience maken voor jouw potentiële medewerkers. Door ons in te leven in talent. Door analyse, doelgroeponderzoek en onze ervaring maken we een beeld van wat talent belangrijk vindt in een employer brand, een career-site en een campagne. Dit is de kern in elke creatieve oplossing die we bedenken en zo zorgen we ervoor dat je talent optimaal kunt bereiken, verleiden en aan je kunt binden.
07Concept

Empower to attract. Het concept.

Waar verhalenvertellers, kunstenaars en beeldhouwers paden bewandelden tussen mythes en waarheden bewandelen wij paden tussen ambities en werkelijkheid. Zo zoeken we naar de balans om het onderscheidend vermogen van een organisatie zo authentiek mogelijk neer te zetten. Van rots naar standbeeld, van idee naar merkverhaal, van proces naar website en van content naar conversie.

We laten ons inspireren door Apollo, de creatieve God van de muziek, de waarheid, de zon, het licht en poëzie, en zijn muzen, die de creatievelingen ideeën influisteren.

We geloven dat elke organisatie aantrekkelijk kan zijn voor het juiste talent mits het verhaal wat verteld wordt oprecht is. Vol ambities en dromen, maar zeker ook vol kwetsbaarheid en ontwikkelpunten. We schijnen het licht op de juiste plekken. Waar willen we naartoe? Maar ook, waar moeten we aan werken?

Met behulp van krachtige merkverhalen, zinderende communicatie en gebruiksvriendelijke techniek blijven we innoveren en vooruitkijken. Naar de volgende uitdaging en de volgende inspiratie.

Authenticiteit is het doel. Originaliteit het resultaat. Wanneer je originaliteit nastreeft ben je niet authentiek, als je authenticiteit nastreeft komt originaliteit vanzelf.

Talmark. Empower to attract.

’’Some writers confuse authenticity, which they ought always to aim at, with originality, which they should never bother about.’’

– W.H. Auden

09De creatieve God

Apollo.

Als overkoepelend beeld kiezen we voor Apollo. De creatieve God van de muziek, de waarheid, de zon, het licht en poëzie.
10De muze van career sites

Urania.

Urania is de beschermer van de hemellichamen. Ze heeft astronomie gecreëerd en haar symbolen zijn sterren, hemelbollen en een kompas. Wij koppelen Urania aan onze dienst career sites.
11De muze van recruitment campaigns

Terpsichore.

Terpsichore is de maker en beschermer van de dans en ontwikkeling. Zij heeft de harp gemaakt en dit is haar symbool. Ook is er een vlinder naar haar vernoemd. Wij koppelen Terpsichore aan onze dienst recruitment campaigns.
12De muze van employer branding

Calliope.

Calliope is de beschermer van poëtische werken, muziek, schrijfwerken en kunst. Vaak hielp ze koningen en prinsen om gerechtigheid en vrede te brengen. Wij koppelen Calliope aan onze dienst employer branding.

Voor de titels gebruiken
we Gilroy Extra Bold.

Voor de subtitels gebruiken we Gilroy Extra Bold

Voor body-tekst gebruiken wij de Gilroy Light.
14Kleuren
15Contact

Let's work
together.

Deel jouw vraag of uitdaging op de arbeidsmarkt

Neem contact op
Vul je gegevens in.

Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.