Employer branding. Campaigns. Career sites.
16 juli 2018
Rondom het visiedocument van Talmark, uitgebracht begin 2018, is er ook een onderzoek gedaan onder 1000 werkzoekende. De onderwerpen van de vragen zijn gebaseerd op de onderwerpen uit het visiedocument, welke is te downloaden vanaf deze pagina. 

Meer dan vijftig procent van talent mist voldoende info werkgever

Heeft u een aantrekkelijke werkenbij-site?

Voor de meeste Nederlanders blijft de hoogte van het loon de voornaamste reden om van baan te verwisselen. Maar liefst 79 procent van hen zegt dat ze van baan zouden verwisselen wanneer ze ergens anders meer kunnen verdienen. Dit blijkt uit onderzoek van Talmark onder 1.046 werkzoekende Nederlanders. Opvallend genoeg stelt bijna de helft van hen dat ze vanwege de vaak gebrekkige informatie op deze websites geen goed beeld van de toekomstige werkgever kunnen vormen.

Talmark heeft rondom de lancering van een nieuw visiedocument over de huidige arbeidsmarkt aansluitend onderzoek gedaan. De onderwerpen van de vragen worden onderbouwd in dit document welke op deze pagina is te downloaden. De uitslagen van het onderzoek worden hieronder in beeld weergegeven.