Employer branding. Campaigns. Career sites.
09 juni 2021

Het werkgeversmerk van Essent een jaar later

Wij Gaan na 10 maanden met klinkende resultaten

Een klein jaar geleden is de werkenbij-site van Essent live gegaan. Compleet met een integrale aanpak met employer brand. De website vormt het hart van de communicatie over de propositie Wij Gaan, verklaart de bijpassende werkgeverwaarden, toont krachtige beelden en geeft echte Essenters het podium om te vertellen over hun werk en campagnes. Wij Gaan na 10 maanden levert klinkende resultaten waar zowel Essent als Talmark trots op zijn.

Het employer brand van Essent is gebaseerd op de propositie Wij Gaan. We kunnen wel blijven praten over de duurzame toekomst, maar we kunnen beter gewoon beginnen. Gaan. Essent zoekt mensen die vooropgaan. Ambitieuze, ondernemende teamspelers die samen willen presteren; oftewel Essenters.

Waar Essent in 2020 nog op positie 222 stond op de Employer Brand ranking van Brandchart staat ze 10 maanden later op positie 73. Een mooie stijging. Het aantal bezoekers én sollicitanten is flink toegenomen. Sinds livegang zijn er meer dan 100.000 bezoekers geweest. Én, niet geheel onbelangrijk, de conversie ratio is verbeterd met 157%.

Eigen onderzoek van Essent levert ook andere inzichten op. Zo vinden sollicitanten het fijn dat de salarisverwachtingen duidelijk worden vermeld in de vacatures. ‘’Het getuigt van transparantie en is een leerpunt voor andere bedrijven’’, aldus een sollicitant. Video’s spelen een belangrijke rol in het uitdragen van het employer brand. Echte Essenters geven een kijkje in de keuken van Essent en komen zelfs op de vacaturedetailpagina prominent in beeld. Ook op mobiel. En dat wordt opgemerkt en gewaardeerd. Sollicitanten vinden de filmpjes een positieve kijk geven op Essent.

Als onderdeel van het employer brand zijn er ook vijf waarden uitgelicht namelijk: impact, groei, samen, eigenaarschap en waardering. En deze worden in de organisatie herkend en gedragen. ‘’In minder dan een jaar tijd, en na lange tijd afwezig te zijn geweest op de markt, hebben we ervoor gezorgd dat de vijf waarden ofwel herkend worden of dat mensen er neutraal tegenover staan. Vrijwel niemand ervaart de vijf waarden niet bij Essent. Daar ben ik echt heel trots op” zegt Véronique Oonk, Lead Employer Branding & Recruitment Marketing bij Essent.

Al met al fantastische resultaten om na de eerste 10 maanden op terug te kijken. En vooral genoeg inspiratie om voor nog mooiere resultaten te gaan. Essent en Talmark gaan in 2021 voor meer. Met een pas gelanceerde doelgroep campagne voor IT’ers en nog meer doelgroep campagnes die eraan komen gaan wij verder.

Meer weten over het traject van Essent? Lees onze case.