Employer branding. Campaigns. Career sites.
04 mei 2016

7 stappen van je optimale talent journey

Van anonieme bezoeker tot sollicitant

Op je werken-bij of recruitmentsite komen allerlei bezoekers. Misschien nog niet eens op zoek naar een baan, maar gewoon nieuwsgierig naar je bedrijf of rondsurfend na wat geGoogle. Vanaf dit eerste moment moet je rekening met deze doelgroep gaan houden en ze als lead beschouwen.

In onze vorige blog namen we je mee in onze 3 lessen die recruiters kunnen leren van eCommerce. De overeenkomsten tussen eCommerce en Talent Marketing hebben wij samengebracht in zeven stappen, namelijk onze ‘7 Steps Talent Journey’.

Deze Talent Acquisition funnel laat zien hoe talent evalueert van anonieme bezoeker tot concrete sollicitant . Maar de Talent Journey gaat ook na indienstreding verder. Ons model geeft je handvatten die je helpen bij het inrichten van jouw marketing en communicatie met de verschillende doelgroepen. Welke methodieken kun je bijvoorbeeld het beste inzetten voor ‘visitor’ of ‘follow’? Wil je meer weten? Vraag gratis onze poster aan.