Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Detailresult Groep

Recruitment campaign voor DetailResult Logistiek.

Stuurkunstenaars gezocht.

02Context

Campaign

Detailresult Groep is de organisatie achter twee Nederlandse supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Talmark is gevraagd om een wervingscampagne te bedenken en uit te werken voor de werving van chauffeurs in de supermarktdistributie voor de diverse distributiecentra's. We hebben het concept bedacht, uitgewerkt (incl. videos en beeld on- en offline) en via een van onze partners uitgezet in de media.

04Tino is stuurkunstenaar

Niet zomaar een chauffeur.

Om de doelgroep aan te spreken is er een concept ontwikkeld gebaseerd op het stuurkunstenaarschap. De chauffeurs die rijden in de winkeldistributie zijn geen kilometervreters, maar stuurkunstenaars. Manoeuvreren in kleine straten, geen lange afstanden en altijd thuis slapen.

A day in the life.

In samenwerking met onze partner Provoductions is er een video gemaakt die op een filmische manier weergeeft hoe het is om stuurkunstenaar te zijn. Met in de hoofdrol een echte vrachtwagen chauffeur van Detailresult genaamd Tino. De video heeft een positieve sfeer met een feel-good gevoel om zo ook de trots van de chauffeurs aan te spreken.
06Stuurkunstenaar.nl

Mobile first.

Om chauffeurs aan te spreken is er gekozen voor een mobile first aanpak waarbij de site geoptimaliseerd is voor mobile gebruik. De candidate journey is zo simpel mogelijk gebleven zodat elke kandidaat precies weet wat er van hem/haar verwacht wordt.

Content voor Facebook en Google display network.

De social content is geplaatst op Facebook in de vorm van afbeeldingen en een teaser. Ook wordt er gebruikt gemaakt van job banner marketing. De campagne wordt verspreid in de gebieden rondom de distributiecentra's zowel online als offline.

Next case study

CASE