Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Essent

Employer brand, concept en website voor de marktleider in energie.

Word Essenter.

02Context

Employer branding
Campaign
Career site

Het klimaat. De energietransitie. Essent zit daar middenin. Essent vindt dat duurzame energie voor iedereen betaalbaar en bereikbaar moet blijven. Dat is de uitdaging. Niet alleen voor de volgende generatie, maar ook juist voor die van nu. Om dit mogelijk te maken zijn er medewerkers nodig die elke dag gaan voor het beste. Echte Essenters. Om de juiste mensen aan te spreken heeft Talmark een employer brand en creatief communicatieconcept ontwikkeld, de content productie begeleid, teksten geschreven én de nieuwe werkenbij-website ontworpen en gerealiseerd.

04Brand & concept

Wij gaan. Jij ook?

Het concept is gebaseerd op de ‘gaan’-mentaliteit. Het uitgangspunt: niet stilzitten, maar juist nu in actie komen. Om dit gevoel vast te pakken gebruiken we veel dynamiek in de beelden, zowel bij video als in de fotografie. De call to action ‘’Wij gaan. Jij ook? Word Essenter’’ activeert de doelgroep(en). Wij gaan ervoor om de energietransitie betaalbaar en bereikbaar te houden. Ga jij mee?

06Productie

Gaan in beeld.

Om het concept tot leven te brengen hebben we, in samenwerking met videoproducent Big Shots, een krachtige employer brand video gemaakt. Gecombineerd met interview-video’s met Essenters aan het woord. Inhoudelijke, authentieke verhalen met een kleine knipoog. Zo krijgen potentiële kandidaten een gevoel bij de organisatie.

De kracht van beleving.

Op de website gaan de video’s hand in hand met de candidate journey. Zo beland je op home midden in de teaser van de employer brand video én zijn de interview-video’s zelfs toegevoegd aan vacatures om potentiële kandidaten te overtuigen. Op smartphones worden de interviews als Instagram stories weergegeven voor een mobielvriendelijke aanpak. Eigentijds, intuïtief en aantrekkelijk.

08App experience

Echt mobile first.

De belangrijkste pagina, de vacaturepagina, is op mobiel helemaal anders dan op een notebook- of tabletscherm. Normaal wordt op mobiel een klein stukje tekst al snel een optisch lange tekst vanwege het kleinere scherm. Op werkenbijessent.nl is een innovatieve manier toegepast om de vacature informatie overzichtelijk te presenteren. Geïnspireerd door allerlei apps gebruiken we tegels per onderwerp. Op het moment dat er een tegel wordt aangeklikt opent een volledig scherm en kun je makkelijk van het ene naar het andere onderwerp swipen. Natuurlijk is de solliciteerknop altijd in beeld, zowel op mobiel als op een groter scherm. Wel zo handig voor optimale conversie.

Next case study

CASE