Employer branding. Campaigns. Career sites.
00ANWB

Employer brand & connected careersite.

Werken bij ANWB.

02Context

Employer brand
Career site

De ANWB is een unieke organisatie die een breed scala van diensten en talenten huisvest. Van wegenwacht tot IT-diensten en van retail tot reizen. De ANWB nodigde Talmark uit om een werken-bij site te maken en mee te bouwen aan het werkgeversmerk. Inmiddels staat het werkgeversmerk als een huis en zijn we betrokken bij zowel de doorontwikkeling als de continue toepassing in campagnes.

04Je bent van betekenis

Employer brand met inhoud.

Als ANWB’er ben je van betekenis voor de leden, maar ook voor de organisatie zelf. Het hebben van betekenis verhoogt de betrokkenheid onder het huidige en het nieuwe talent. Wat naar voren kwam uit interviews is dat medewerkers trots zijn op het ANWB-merk en dat ze maatschappelijke relevantie belangrijk vinden. 

06Connected recruitment proces

Transparantie en efficiency.

De ANWB heeft de ambitie om zo transparant mogelijk te zijn en om oprecht interesse te tonen in de kandidaat. Zo kun je op de werken-bij-website zien in welke fase een vacature zich bevindt. Het effect van transparantie is dat recruiters minder procesinhoudelijke vragen krijgen. Omdat de vacatures en sollicitaties direct verbonden zijn met het recruitmentsysteem is het proces efficiënt en up-to-date.

07Outside-in denken

Echte verhalen van echte mensen.

Wat maakt een communicatieconcept goed en onderscheidend? Het moet authentiek zijn, dichtbij de mensen staan. Daarom is ons perspectief niet om vanuit de organisatie te denken, maar vanuit de kandidaat-medewerker. Authenticiteit van de organisatie komten namelijk vanuit de medewerkers zelf. Zij spelen dan ook de hoofdrol in de werken-bij site en de campagnes.

Next case study

CASE