Employer branding. Campaigns. Career sites.
00TenneT

Werving voor de échte helden bij TenneT

TenneT High Voltage Heroes.

02Context

Campaign

Helden die werken met 380.000 Volt.

Als netbeheerder is TenneT constant op zoek naar goede technici die het net draaiende houden. Want bij TenneT zijn de mensen achter de schermen de helden. Die 's nachts in een hoogspanningsmast met 380.000 Volt klimmen tijdens een storing om te zorgen dat 's ochtends de elektriciteit het gewoon doet en iedereen zonder ongemak aan zijn dag kan beginnen. Die dagelijks zorgen dat alles rondom hoogspanning veilig gebeurt. Die in het mooiste gedeelte van elektrotechniek kunnen groeien en zich kunnen ontwikkelen. Met hun energie kan TenneT de weg naar de toekomst belichten. Om de wervingsuitdaging aan te gaan heeft Talmark een doelgroep concept ontwikkeld en dit vertaald naar een succesvolle campagne. 

04Concept & productie

High Voltage Heroes.

Toen we de medewerkers bij TenneT interviewden raakten we geïnspireerd door al hun verhalen. De verantwoordelijkheden die op hun schouders liggen en de nuchterheid waardoor ze ermee om kunnen gaan. Dit zijn niet zomaar technici. Nee dit zijn helden. High Voltage Heroes. Die hun werk met veel plezier doen samen met hun team, maar altijd wel weten wat voor impact zij hebben. Die gek zijn van techniek en hun steentje bij willen dragen aan de maatschappij. Dát is wat we willen uitstralen naar de doelgroep.

Helden in beeld.

Om het beeld zo herkenbaar en krachtig neer te zetten hebben we de medewerkers van TenneT gevraagd om op de foto te gaan. Niet voor een normale portret foto, maar om hen neer te zetten als High Voltage Hero. Compleet met instrumenten en apparatuur die zijn in hun dagelijkse werk gebruiken. Het uniform van TenneT als superhelden kostuum. Vervolgens hebben we deze foto's in motion design video's gezet voor de social campagne. Met succes want er kwamen veel reacties en sollicitaties uit.

Next case study

CASE