Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Connect

Concept en website voor technisch bemiddelaar Connect.

Mens-en-werk in techniek.

02Context

Employer branding
Career site

Al meer dan 25 jaar is Connect dé specialist voor technische vacatures en opdrachten (voor zzp'ers). En dat doen ze bij Connect vanuit de overtuiging dat het gaat om mens én werk. Of het nu gaat om de privé-werkbalans of de persoonlijke aandacht die Connect besteedt aan kandidaat en opdrachtgever. Het jubileum van Connect was een goede aanleiding om deze overtuiging centraal te stellen in een nieuw communicatieconcept en een nieuwe site.

04Concepting voor Connect

Mensenwerk: hoe wil jij werken?

Bij Connect zijn ze oprecht geïnteresseerd in de mens achter 'de techneut'. Dat was voor ons het uitgangspunt voor het communicatieconcept. In prominente video's op de homepage zien we in een industriële setting de metamorfose van de mens als privépersoon in de mens als technisch professional. Met de toevoeging 'Hoe wil jij werken?' weet je als bezoeker precies dat jij hier centraal staat.

06Vacatures en opdrachten

Zoeken, vinden, solliciteren en reageren.

De vorige website van Connect stond bol van de content. In de nieuwe passen we 'less is more' toe. Het aantal pagina's is fors teruggebracht en de teksten zijn kort, helder en helemaal gericht op de doelgroep. Bezoekers vinden snel passende jobs of opdrachten. En reageren kan via simpele formulieren, maar ook via Whatsapp. De site is verbonden met Carerix zodat het wervingsproces efficiënt kan worden volbracht.

08Even persoonlijk graag

Menselijk vraagt een personal touch.

Veel organisaties zeggen dat het om de mens draait, maar laten dit in de praktijk meestal niet blijken. Nee, dan Connect. Daar zit het in het DNA van de organisatie. In de aanscherpte propositie richt Connect zich op het segment van de vakmensen op MBO-niveau. In het bijzonder is er aandacht voor vrouwen in techniek. Met frisse fotografie zorgt de communicatielijn voor een positief menselijk gevoel. De videovisitekaartjes van het Connect-team maken de persoonlijke 'touch' compleet.

Next case study

CASE