Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Essent

IT doelgroep campagne en landingspagina voor de energietransitie

Essent IT Experience.

02Context

Employer branding
Campaign
Career site

De energietransitie, de digitalisering. Essent zit daar middenin. Essent wilt duurzame energie bereikbaar en betaalbaar maken voor iedereen. Niet over een paar jaar of een generatie, maar juist nu. Om dat te bereiken hebben ze de juiste mensen nodig. IT Essenters, die werken aan een van de fundamenten van hun dienstverlening. De digitale omgevingen. Voor een onderscheidende campagne heeft Talmark een creatief communicatieconcept ontwikkeld, de content en productie begeleid én een custom landingspagina ontworpen en gerealiseerd binnen de bestaande werkenbij-website om zo Essent beter bekend te maken als IT-werkgever.
04Propositie

Wij gaan. Altijd verder.

Als verlengde van de Employer Brand propositie ‘Wij Gaan’ verscherpen en verdiepen we de doelgroep concepten. Waar gaat Essent IT voor? Essent IT is constant bezig met verbeteren, met optimaliseren en ontwikkelen. Niet alleen in code en tools, maar ook persoonlijke ontwikkeling is belangrijk. De IT Essenters geloven dat het altijd beter kan. Want net als een project of applicatie zijn zijzelf ook nooit af. Wij gaan. Altijd verder.
06Concept & productie

De IT ruimte.

Essent doet veel gave projecten op IT gebied, alleen weten veel IT’ers in de markt dit niet. Hiervoor hebben we het IT Experience concept ontwikkeld. Een digitale omgeving waarin de ambities en de werkwijze van Essent IT duidelijk weergegeven worden. In een gave, speelse manier. Het beeld is onderscheidend en trekt de aandacht, maar deze doelgroep prikt snel door dingen heen. Daarom zijn alle verhalen die écht over de inhoud gaan verteld door echte Essenters. Zij geven een kijkje in hoe DevOps werken gaat, wat hun groeipad is geweest en welke tools zij het liefste gebruiken.

Productie.

Samen met LBL zijn er filmpjes gemaakt die op de website als verdieping dienen. Kom je bijvoorbeeld bij het onderwerp Way Of Working dan zijn er een aantal toekomstige collega’s die je er meer vertellen over de DevOps manier van werken, welke tools en code talen we gebruiken en wat voor uitdagingen we aangaan.
08Landingspagina

Enter the experience.

Voor de landingspagina hebben we veel gebruik gemaakt van video’s en animaties om een echte beleving te creëren. Als je de digitale deur binnenstapt kom je in de IT Experience terecht. Je kunt hier kiezen tussen verschillende onderwerpen om meer te weten te komen over IT bij Essent. Bezoekers kunnen kiezen uit Ambition, Way Of Working, Data, Growth en Vacancies. Met verhalen, filmpjes, verdiepingen én vacatures per onderwerp is de beleving compleet.

Next case study

CASE