Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Essent

Doelgroepconcept en campagne voor Digital specialisten

Wij Gaan. Voor #1.

02Context

Campaign

Alles is digitaal. De aandachtspanne is korter en de mogelijkheden nemen toe. Vandaag besteld is morgen in huis. Ook in de energiemarkt gaan de veranderingen snel. De energie van vandaag wordt ook vandaag geleverd. Zoals de energie(besparende) producten van Essent die we digitaal aanbieden. De grens tussen de fysieke wereld en de digitale wereld vervaagt. Er is geen lineaire weg meer en het aantal touch points nemen toe. De uitdaging en de kans voor Essent is om het juiste bericht op het juiste moment bij de juiste persoon te tonen. En om op deze manier de energietransitie dichterbij te brengen en voor iedereen waar te maken.

Voor Essent Digital heeft Talmark de strategie, doelgroepverscherping, een doelgroepconcept en de social content inclusief landingspagina ontwikkeld om Essent als aantrekkelijke Digital werkgever te positioneren onder Digital specialisten.

04Propositie & concept

Samen gaan voor #1.

Vanuit het Employer Brand ''Wij gaan'' hebben we de doelgroepverscherping ontwikkeld voor Digital specialisten. ''Wij gaan. Voor #1.'' is de propositie en 'Goud=waardering, energie en ontwikkeling' het concept om in de campagne de aandacht mee te trekken.

Bij Essent Digital zoeken we mensen die vooropgaan. Digitale specialisten die ons in de steeds sneller veranderende digitale wereld verder kunnen brengen. Zodat we steeds beter aansluiten bij de behoeften van onze klanten. Wij gaan. Voor #1. Wat we daarvoor terugkrijgen is goud waard. Want bij Essent Digital krijgen we energie uit ons werk en is de werk/privé balans top dus kunnen we die energie mooi in onze vrije tijd stoppen. We worden gewaardeerd door de hele organisatie, we draaien award winning campagnes én worden ook nog eens goed betaald met veel mogelijkheden voor onze persoonlijke ontwikkeling. Als Digital Essenter ga je voor het beste en krijg je daar het beste voor terug. Goud.

06Productie

Productie.

Met de hulp van fotograaf Sam Walravens, visagist Ronald Maasakkers en echte Essenters van de afdeling Digital is het concept tot leven gekomen. In de social content gebruiken we dynamische animaties en transities aangevuld met emoji's en een luchtige knipoog. De thema's energie, waardering en ontwikkeling hebben elk meerdere scenario's waardoor we met genoeg invalshoeken de doelgroep kunnen aanspreken.

Authenticiteit.

Met medewerkers die plezier hebben in de fotoshoot in combinatie met de luchtige elementen en motion design is er authentieke content gecreëerd die de juiste sfeer weet te pakken en deze laat zien in een korte video van 15 seconden. Op de landingspagina van de campagne zijn ook artikelen gemaakt die de drie thema's uitleggen in de eigen woorden van de Essenters.  

Next case study

CASE