Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Essent

Doelgroepconcept en campagne voor Data specialisten

Wij Gaan. Van Data Naar Waarde.

02Context

Campaign

Data is in onze huidige samenleving niet weg te denken en speelt een grote rol bij organisaties. Vooral bij Essent. Waar ze met informatie van meer dan 2,5 miljoen klanten en 1.800 medewerkers elke dag bezig zijn om die data steeds beter te gebruiken. Om zo intern een data transitie te maken zodat ze extern de energietransitie kunnen waarmaken. En daarvoor zijn natuurlijk échte specialisten nodig. Die constant bezig zijn met vernieuwing en Essent naar het volgende niveau brengen. Die gaan. Van data naar waarde.
04Propositie & concept

Ontdek een zee van data waarin je zelf van de grootste waarde bent.

Vanuit het Employer Brand ''Wij gaan'' hebben we de doelgroepverscherping ontwikkeld voor Data specialisten. ''Wij gaan. Van data naar waarde'' is de propositie en de Essent Data Dive het concept om in de campagne de aandacht mee te trekken.

Bij Essent hebben we een zee aan data. Een gigantische oceaan aan gegevens. Als specialist in data bij Essent neem je hierin elke dag samen met jouw team een duik. Je springt in het diepe om naar boven te komen met concreetheid. Samen zorgen jullie voor de schat in onze end-to-end keten. Of het nu gaat om klantwaarde modellen ontwikkelen, zorgen dat onze klanten relevante boodschappen krijgen, de staat van ons data kapitaal of voorspellen wat het energieverbruik van onze klanten wordt. Je bent op zoek naar de échte waarde. 
Ontdek een zee van data waarin je zelf van de grootste waarde bent.

06Productie

Productie.

Met de hulp van fotograaf Sam Walravens, visagist Ronald Maasakkers en de modellen van Frisse Koppen is de Essent Data Dive tot leven gekomen. In de beelden lijkt het net of de modellen écht duiken in een zee van data. Deze zijn daarna in video's gezet die we dynamisch hebben gemaakt met motion design. Met bubbels, licht door het water en mooie transities. Zo trekken deze beelden goed de aandacht onder de doelgroep in een overvolle social feed. 

Content.

Voor deze doelgroep zijn alleen mooie beelden niet genoeg. De inhoud van het werk moet boeien. Aan de Data Essenters is gevraagd welke aspecten zij gaaf vinden aan hun werk en op welke projecten zij trots zijn. Als resultaat zijn er artikelen die goed weergeven wat een data specialist bij Essent doet, wat de uitdagingen zijn en waar Essent Data naar toe gaat. 

Next case study

CASE