Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Essent

Branding en recruitment marketing campagne.

Werving van 'de energiemonteurs'.

02Context

Employer branding
Campaign

Voor de komende energietransitie in Nederland is Essent, samen met haar servicepartners, op zoek naar 1.500 monteurs. Niet zomaar monteurs, maar Energiemonteurs. Monteurs die Nederland duurzaam gaan maken. Voor dit project hebben wij een concept ontwikkeld, content gemaakt en een site gebouwd en gekoppeld aan Carerix.

04Nederland wordt duurzamer

Wij gaan het maken.

Er zijn grote ambities om het energieakkoord te verwezenlijken. Wie moeten hier nou echt voor zorgen? Juist, de monteurs van Nederland. Of je nu installatie-, service-, zonnepanelen, isolatie- of elektromonteur bent. Je kunt vol aan de bak. Gezamenlijk zijn dit de Big 5. Het E-team. De Energiemonteurs.

06Social content

Campagne op alle fronten.

Facebook, Instagram, Google Display Network, Indeed. Alles is uit de kast gehaald om de monteurs van Nederland aan te spreken. Op mobiel is het bijvoorbeeld niet nodig om een CV te uploaden zodat het solliciteren makkelijk is voor de sollicitanten.

08Servicepartners

Samen met Essent.

De monteurs komen in dienst van de servicepartners van Essent. Dat betekent dat er op de website Energiemonteurs.nl verschillende werkgevers te zien zijn. Per vacature en detailpagina van de desbetreffende servicepartner is de huisstijl op die pagina overgenomen. Zo krijgt elk merk haar eigen herkenbaarheid en plaats binnen de overkoepelende site.

Next case study

CASE