Employer branding. Campaigns. Career sites.
002at

Onweerstaanbaar merk voor IT-organisatie 2at

Durf van wel.

02Context

Employer/Corporate branding

2at is een bijzondere IT-organisatie actief in de publieke sector. In tegenstelling tot veel andere IT-organisaties varen zij, onder aanvoering van Bas van Atteveldt, een a-typische koers. Niet om per definitie 'anders' te zijn, maar omdat ze oprecht geloven in hun eigen aanpak en motivatie om technologie wendbaarder en slimmer in te zetten. Waar het aan ontbrak was om de juiste doorvertaling te maken naar hun merk en communicatie. Meerdere bureaus hadden zich erop stuk gebeten, totdat 2at met Talmark om de tafel ging zitten.
04Purpose -why

Waarom 2at?

Een uitgeschreven purpose of 'why' helpt bij de vorming van je visie en missie. De basis voor zowel je corporate communicatie als die vanuit werkgeverschap. En vaak verschillen die niet zoveel van elkaar en zijn ze regelmatig hetzelfde. Talmark heeft 2at op weg geholpen om de purpose goed te formuleren: Bij 2at vinden ze dat 'technologie bevrijdend moet werken voor een beter functionerend Nederland'. 
Omdat technologie organisaties én mensen:
  • niet vast moet zetten, maar juist wendbaar moet maken
  • niet dommer moet maken, maar juist slimmer
  • niet onverschillig moeten worden, maar juist bezield
  • en de wereld niet complexer moet maken, maar juist simpeler

In elke presentatie, in elke communicatie is de boodschap van 2at helder uitgeschreven. Dit alles is omlijnd met de slogan: Durf van wel. Lef is van groot belang om in beweging te komen. 2at maakt dat waar.  

06Het concept

De kracht van eenvoud

En Loesje-like illustraties

Bij 2at houden ze van de kracht van simpel. 'If you can't explain it simply, you don't understand it well enough'. Bij Talmark hebben we Loesje-achtige illustraties ontwikkeld om deze gedachte kracht bij te zetten, zoals je hierboven al hebt kunnen zien. Sterke quotes die samengaan met een illustratiestijl die je als boodschap overal op kunt plakken. We hanteren slechts 3 kleuren overal: Zwart, wit en fel groen. Zo creëren we voor 2at een onderscheidende stijl.

Audio before video

Podcasts and soundbytes

Op geheel eigen wijze hebben we lange teksten omgezet naar soundbytes. De bezoeker op de website hoort het van de juiste 2at-medewerker zelf. Op diverse plekken op de website, die ook door Talmark is gerealiseerd, kom je deze soundbytes tegen. Kijk en luister zelf op 2at.nl
07Werken bij

IT wordt AT

Werving voor IT'ers.

Weggaan bij je huidige werkgever? Durf van wel! 2at is in staat om met de nieuwe boodschap en website van Talmark, IT'ers te werven in een vijver die vrijwel leeg is. Ook de aanpak hiervoor is volkomen eigenzinnig te noemen. Word AT'er in plaats van IT'er. Er is een verschil tussen een typische IT'er en een A-typische IT'er. Oftewel AT'er. Bij 2at spreken we niet van functies, maar van rollen. Ben jij een herintreder? Ben jij klaar met detachering? Ben jij een Beta? Zomaar vragen die op de werkenbij website worden gesteld. Ontdek het zelf.

Next case study

CASE