Employer branding. Campaigns. Career sites.
00Gemeente Dordrecht

Employer brand & campagne strategie voor Dordrecht

Werken bij een gemeente.

02Context

Employer branding
Campaign

Ook de gemeente Dordrecht voelt de krapte op de arbeidsmarkt. Er ligt een ambitieus coalitieakkoord. De stad wil groeien en er zijn meer mensen nodig. Vooral voor de HBO+ functies is er meer nodig dan alleen een vacature plaatsing op Indeed. Een EVP en een uitgewerkt werkgeversmerk vormen de basis voor elke arbeidsmarktcommunicatie. Meestal komen die pas in beeld als de nood hoog is. De uitdaging was groot. Binnen een maand moesten we het realiseren. Uiteraard gaan wij geen uitdaging uit de weg.

04Employer brand

Er gaat een stad voor je open.

Anders kijken, durven doen. De beelden op de pagina's zeggen het al. Ze zijn gedraaid. Anders kijken biedt een ander perspectief. Dordrecht zoekt mensen die verder durven kijken en doen. Bij Dordrecht zijn er zoveel mogelijkheden voor je loopbaan. Echt bijzonder. De medewerkers waarderen dat. Dat vinden we belangrijk. Werken bij Dordrecht. Er gaat een stad voor je open.

06Campagne pagina

Werken bij Dordrecht.

Dordrecht werkt samen met Drechtsteden. Zij hebben een aparte werkenbij-website, Alleen die biedt nu geen ruimte om het concept uit te dragen. En dat hebben we wel nodig. De social media campagne moet namelijk starten. We hebben dus een campagne-pagina opgezet binnen 2 weken die het employer brand en de bijbehorende vacatures ontsluiten.

Anders kijken, durven doen.

Werken voor een gemeente. Dan moet je geduld hebben, zegt men. Omdat we snel van start moesten en ook de ambitie voor de deadline heel hoog was hebben we in minder dan een maand (incl interviews, concept, fotografie en campagnestrategie) toch een mooi resultaat geboekt. Een supergaaf beeld concept. En een mooie pay-off. Ook een resultaat van 'durven doen'.

Next case study

CASE