Employer branding. Campaigns. Career sites.
00ANWB

Award winnende recruitment campagne.

ANWB Alarmcentrale campagne.

02Context

Campaign

De ANWB zocht voor de Alarmcentrale zo'n 400 vakantiekrachten in Den Haag, Assen, Lyon, Barcelona en München. Voor deze campagne hebben we een concept ontwikkeld, videoproductie en beeldselectie gedaan, een verrijkte vacaturepagina gemaakt met geanimeerde grafiek en het sollicitatieproces gekoppeld aan Typeform, een formulier in dialoogvorm. De campagne van de Alarmcentrale heeft de Werf& award 2019 gewonnen in de categorie recruitment!

04Concept

Indrukwekkend.

De mensen van de ANWB Alarmcentrale horen de meest indrukwekkende verhalen. Van ernstige ongelukken tot auto's in het water. Van een verliefd stel dat de weg is kwijt geraakt tijdens een wandeling tot een man die ruitenwisservloeistof in zijn koplamp heeft gegoten. Ze maken het allemaal mee. Met het concept ''Indrukwekkend'' is de communicatie rondom de campagne geladen.

06Indrukwekkende verhalen, leuke verhalen

Verhalen van echte mensen.

Twee medewerkers die knus naast elkaar zitten en vertellen wat ze allemaal hebben meegemaakt. Ingewikkelder hoeft het niet want de verhalen zijn sterk genoeg. Zo hebben we veel korte en lange video's die op social media gedeeld kunnen worden. Video's die gaan over indrukwekkende of leuke verhalen, maar ook video's die vertellen hoe de roosters in elkaar zitten en hoe goed je nou die extra taal moet spreken. Dit alles om de twijfels van potentiële sollicitanten weg te nemen.

07Verrijkte beleving

Optimale candidate journey.

Van de social media content en videoproductie tot de verrijkte vacaturepagina's en het dialoogformulier. Alles is zo ingericht en gemaakt om een optimale candidate journey te leveren en de juiste doelgroep aan te spreken. 

Next case study

CASE